Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΤΕΡΙΖΑΚΗ

GARIFALIA_TERIZAKIΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ  ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΤΕΡΙΖΑΚΗ στο μαθητή της Δ1 τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου Κυπαρισσίας, Χρήστου Δ. Γιαννόπουλο  
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Πότε και πώς αποφασίσατε να γράψετε αυτό το βιβλίο;                                                Το βιβλίο το έγραψα πριν από 7 χρόνια με αφορμή το θάνατο μιας φίλης. Η κόρη μου μου έκανε την ερώτηση “πού πήγε η Ιωάννα, μαμά;” και έτσι προσπαθώντας να της δώσω μια εξήγηση , σκέφτηκα αυτή την ιστορία την οποία μετά την έγραψα, για να μην την … ξεχάσω!
Γράφετε στον υπολογιστή ή στο χέρι;                                                                           Γράφω μόνο στον υπολογιστή!                                                                                                                                                                                                                                             Πώς γίνεται κάποιος συγγραφέας; Υπάρχει στην Ελλάδα κάποια σχολή που μπορεί κάποιος να σπουδάσει;                      
Πολύ ωραία ερώτηση! Νομίζω ότι για να γίνει κανείς συγγραφέας πρέπει πρώτα να έχει  … φαντασία! Ξέρω ότι υπάρχει μεταπτυχιακό πρόγραμμα δημιουργικής γραφής σε πανεπιστήμιο και φυσικά πραγματοποιούνται πολλά σεμινάρια με το ίδιο θέμα. Βέβαια η δημιουργική γραφή δε διδάσκει το ταλέντο (αυτό το έχει ο άνθρωπος από τη φύση του) αλλά βοηθά  μαθαίνοντας στον ενδιαφερόμενο τεχνικές γραφής. Προσωπικά έχω παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο παρελθόν. Μου αρέσουν πολύ οι ιστορίες και με τα παιδιά στο νηπιαγωγείο δημιουργούμε πολλές. Και ιστορίες και ποιήματα! 
Ποια είναι η διαδικασία για να εκδοθεί ένα βιβλίο;                                                              Πρώτα γράφει κανείς το κείμενο. Μετά το διορθώνει ο διορθωτής (για λάθη συντακτικά, γραμματικά κλπ που έχουν “ξεφύγει”) και έπειτα ο εικονογράφος το “ντύνει” με εικόνες, (αν είναι βιβλίο με εικόνες). Στη συνέχεια, ο γραφίστας βάζει το κείμενο στις εικονες και φροντίζει για την εμφάνιση του βιβλίου, δηλαδή για το μέγεθός του, το πόσο παχύ εξώφυλλο θα έχει, τί χρώμα θα έχουν οι σελίδες, ποιά γραμματοσειρά θα χρησιμοποιηθεί κλπ. Στο τέλος φτάνει στον εκδοτικό οίκο. Αυτός θα αναλάβει να στείλει το βιβλιο στο τυπογραφείο για να τυπωθεί και να δεθεί, να πάρει δηλαδή την τελική του μορφή. Ο εκδοτικός οίκος θα το στείλει στα βιβλιοπωλεία κι εμείς θα το βάλουμε στις βιβλιοθήκες μας, αφού πρώτα το ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ!  
 Πώς πληρώνεται ένας συγγραφέας;                                                                                       Ένας συγγραφέας παίρνει ένα ποσοστό από τις πωλήσεις των βιβλίων του. Τα περισσότερα χρήματα πάντως τα παίρνει ο εκδοτικόςοίκος!                                                                                                                                                                                             Είναι πιο εύκολο να γράφει κανείς για μικρούς ή για μεγάλους αναγνώστες;             Εξαρτάται τι ταλέντο έχει! Θέλω να πω, ότι κάποιοι συγγραφείς έχουν το ταλέντο να γράφουν μόνο για μεγάλους (να επικοινωνήσουν δηλαδή με τους μεγάλους) ενώ κάποιοι άλλοι , όπως εγώ, γράφουν για παιδιά! Και τα δύο υποθέτω ότι είναι το ίδιο δύσκολα, αφού θα πρέπει αυτό που θα γραφτεί να έχει ποιότητα! 
 Ποιος είναι ο δικός σας αγαπημένος συγγραφέας και ποιο είναι το αγαπημένος σας παιδικό βιβλίο;                                                                                                                       Έχω πολλούς αγαπημένους συγγραφείς! Αν θα έπρεπε να διαλέξω όμως τον αγαπημένο μου θα έλεγα ότι αυτός είναι ο Χρήστος Μπουλώτης! Μου αρέσει πολύ ο τρόπος που γράφει. Το αγαπημένο μου παιδικό βιβλίο όμως, το έχει γράψει άλλος συγγραφέας! Είναι “ο ραφτάκος των λέξεων” και το έχει γράψει ο Αντώνης Παπαθεοδούλου.                                                                                                                                                                                                                                                                             Όταν ήσασταν μικρή γράφατε ωραίες εκθέσεις;                                                                  Όταν ήμουν μικρή δεν πίστευα πολύ στον εαυτό μου κι έτσι δεν έγραφα πολλές εκθέσεις. Νόμιζα ότι ό,τι έγραφα ήταν λάθος. Είχα και άγχος μήπως και γράψω ανορθόγραφα και έτσι δεν προσπαθούσα καθόλου. Ευτυχώς όμως που μεγαλώνοντας το συνειδητοποίησα  αυτό και τώρα πια προτιμώ να επικονωνώ με τους ανθρώπους με τον γραπτό λόγο παρά με τον προφορικό!
 Πείτε μας μερικά μυστικά για να γράφουμε ωραίες εκθέσεις…                                        Τα μυστικά δε λέγονται! Αστειεύομαι…  Θα σας πω δύο μυστικά που λέω και στα παιδιά μου! Μυστικό πρώτο: Να διαβάζετε πολλά εξωσχολικά βιβλία. Έχει πολλαπλά οφέλη το διάβασμα. Πρώτον: μαθαίνουμε πράγματα, αποκτάμε δηλαδή γνώσεις. Δεύτερον: μαθαίνουμε νέες λέξεις,. Τρίτον: μαθαίνουμε ορθογραφία γιατί κάποιες λέξεις τις συναντάμε συχνά σε όλα τα βιβλία και αποτυπώνονται στο μυαλό μας χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Τέταρτον:  η φαντασία μας ανοίγει πανιά!  Όσο πιο πολύ διαβάζουμε τόσο περισσότερο αφήνουμε χώρο στη φαντασία μας να μεγαλώνει! Μυστικό δεύτερο: Να έχετε ένα κρυφό τετράδιο όπου εκεί θα γράφετε ότιδήποτε σας έρθει στο μυαλό. Ένα ποίημα, ή μόνο έναν στίχο,  μία φράση ή μία λέξη που σας αρέσει ή που ακούσατε και σας έκανε εντύπωση,  μία ιστορία δική σας, τα συναισθήματά σας! Θα είναι το “μυστικό τετράδιο της ζωής σας” ! Θα εκπλαγείτε με το πόσο γρήγορα  θα γεμίσει!
 Πείτε μας 3 επίθετα που σας χαρακτηρίζουν …                                                                    Τρία επίθετα που με χαρακτηρίζουν, ε; Λοιπόν: Δημιουργική, ευαίσθητη, εργασιομανής! 
 Ποια  είναι η αγαπημένη σας φράση στη ζωή;                                                                    Αγαπημένη μου φράση είναι το απόφθεγμα του Καζαντζάκη: “να αγαπάς την ευθύνη. Να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τη γης. Αν δε σωθεί εγώ φταίω…”   
Θέλετε να μου  πείτε κάτι για να κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη;                                     Θα ήθελα να σου πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ επειδή οι ερωτήσεις σου ήταν πάρα πολύ ωραίες και “έξυπνες”! Και ακόμα να σου θυμίσω ότι αυτό που χρειάζονται τα παιδιά είναι το παιχνίδι. Να παίζετε λοιπόν! Να παίζετε πολύ με τους φίλους σας παιχνίδια αληθινά και όχι της οθόνης…


Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που μου αφιερώσατε.

Καλοτάξιδο το βιβλίο σας !………………………………

Εγώ σας ευχαριστώ για την πολύ ωραία συνέντευξη και για τις ευχές σας! Καλή συνέχεια παιδιά και καλό … γράψιμο! :)


ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΤΕΡΙΖΑΚΗ

ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΤΕΡΙΖΑΚΗΗ Γαρυφαλιά Τεριζάκη γεννήθηκε το 1972 στην Καλαμάτα. Είναι νηπιαγωγός και ζει με την οικογένειά της στους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας όπου και έχει οργανική θέση στο 1ο Νηπιαγωγείο.
Παρακολουθεί επιμορφωτικά σεμινάρια και έχει συμμετάσχει σε ημερίδες, κάποιες φορές και ως εισηγήτρια. Το 2008 συμμετείχε στη συγγραφή και εικονογράφηση της περιβαλλοντικής ιστορίας «Το μυστικό της πειναλόπης» εκδόσεων του ΚΠΕ Καλαμάτας και το 2009 στη συγγραφή του τόμου «Περιβαλλοντικές Αναζητήσεις και προβληματισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του Νομού Μεσσηνίας» των ίδιων εκδόσεων. Έχει γράψει αρκετές ιστορίες αλλά αυτή είναι η πρώτη που εκδίδει. Κάθε χρόνο αναλαμβάνει Καινοτόμα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και ως εθελόντρια εκπαιδευτικός συνεργάζεται με περιβαλλοντικές και ανθρωπιστικές οργανώσεις συντονίζοντας εθελοντικές δράσεις. Από το 2012 είναι εθελόντρια εκπαιδευτικός της Unicef.
Εμπνέεται από τον τρόπο σκέψης των παιδιών και έχει συνειδητοποιήσει ότι ως νηπιαγωγός και μητέρα δημιουργεί στα παιδιά  αναμνήσεις, βιώματα, που θα τα ακολουθούν σε όλη την ενήλικη ζωή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου