Δεν ήταν δεσμευτικό να
βάλετε τις ΔΕΚΟ στο έλλειμμα”!
Με Επιστολή – βόμβα δηλώνει: “
Την μεθοδολογία που ακολούθησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο εκλεκτός του στην ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέας Γεωργίου «αδειάζει» ο πρώην επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια ξεκαθαρίζοντας ότι....
«ο Κώδικας Ορθής Πρακτικής για τις ευρωπαϊκές στατιστικές δεν αποτελεί νομικά δεσμευτική πράξη».
Ειδικότερα, ο κ. Αλμούνια απαντώντας στα μέλη της εξεταστικής επιτροπής για το εάν και πόσο δεσμευτικές είναι οι κατευθυντήριες ευρωπαϊκές οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες εντάσσονται στον υπολογισμό του ελλείμματος οι δαπάνες των ΔΕΚΟ σημείωσε ότι αυτές αποτελούν «πηγή έμπνευσης» και «δεν επηρεάζουν τους υπάρχοντες εθνικούς κανονισμούς».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γεωργίου χρησιμοποίησε τις συγκεκριμένες – μη δεσμευτικές – οδηγίες ως «ευαγγέλιο» με αποτέλεσμα να αυξήσει το έλλειμμα από 13,6% σε 15,8%.
Όπως μάλιστα κατέθεσε το διευθυντικό στέλεχος της ΕΛΣΤΑΤ Νικόλαος Στρόμπλος στην εξεταστική επιτροπή η πρακτική που ακολούθησε ο κ. Γεωργίου ήταν «αντιδεοντολογική». Συγκεκριμένα, ο κ. Στρόμπλος – όπως αναφέρει – εξέφραζε ισχυρές ενστάσεις για την ένταξη των ΔΕΚΟ που θα ανέβαζαν το έλλειμμα κατά 2 μονάδες με αποτέλεσμα να του κάνουν δυσμενή μετάθεση σε υπηρεσία που συλλέγει ερωτηματολόγια από το Αιγαίο!
Αναλυτικά ο μάρτυρας ανέφερε ότι «Είναι ότι είκοσι μέρες πριν στείλεις ένα EDP notification, όπου θα κάνεις μια τεράστια αναθεώρηση του ελλείμματος –όταν λέμε τεράστια, ήταν πάνω από 2%, πήγε από το 13,6% στο 15,4%- μετακινείς έναν Διευθυντή που έχει πέντε χρόνια στη συγκεκριμένη διεύθυνση που δεν έχει γίνει Διευθυντής ξανά; Θέλω να πω ότι θα μπορούσες να πας με τον Διευθυντή αυτόν μέχρι το EDP notification και θα μπορούσες αργότερα να τον αντικαταστήσεις αργότερα. Επειδή συνέχισα να έχω ενστάσεις και στην καινούρια μου διεύθυνση στο χειρισμό κάποιων στοιχειών του ΑΕΠ για το οποίο θα σας μιλήσω αργότερα, μετακινήθηκα και από τη δεύτερη διεύθυνση και πήγα σε μία τρίτη διεύθυνση η οποία ασχολείται με τη συλλογή ερωτηματολογίων από το Αιγαίο και τη Στερεά Ελλάδα. Κοινώς είναι μία διεύθυνση που εμείς τη λέμε «ψυγείο» γιατί εκεί πάνε κάποιοι οι οποίοι δεν πρέπει να ασχολούνται με τέτοια θέματα». Εξίσου εντυπωσιακές όμως έιναι και οι επιπτώσεις που είχαν για τους έλληνες φορολογουμένους η αύξηση του ελλείμματος κατά 2%. Σύμφωνα με τον κ. Στρόμπλο «Με το που αναθεωρήθηκε το έλλειμμα, πέρα απ’ αυτό που είχε προβλεφθεί, πάρθηκαν κάποια πρόσθετα μέτρα ύψους 4-5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Προφανώς απ’ αυτά τα 5 δισεκατομμύρια κάποια πράγματα διασφαλίστηκαν ότι θα πάνε σε τοκοχρεολύσια, κάποια τοκοχρεολύσια πληρώθηκαν, εκεί που προφανώς κάποιοι κινδύνευαν να μην τα πάρουν. Είναι απλή λογική. Δεν είναι επιστημονική…».
Εξίσου αποκαλυπτικός όμως είναι και για το «ιδιαίτερο» ενδιαφέρον που έδειξε η Eurostat προκειμένου να αυξηθεί το έλλειμμα λέγοτας ότι «…αν ήταν να πάρει το μέρος κάποιου η Eurostat προφανώς δε θα ήταν το μέρος της Ελλάδας, θα ήταν το μέρος των δανειστών. Εγώ αυτό πιστεύω ακράδαντα. Εγώ δεν είπα ότι ντε και καλά το πήρε ή ότι αυτά που λέω είναι σωστά και να αποδεικνύεται τώρα ότι το πήρε. Αλλά λέω ότι αν είχε να επιλέξει είναι προφανές ότι θα έπαιρνε το μέρος των δανειστών».
“Φιλόδοξες οι εκτιμήσεις για την φοροδιαφυγή”
Πέραν τούτων πάντως, ο κ. Αλμούνια στις απαντήσεις του ασκεί αυστηρή κριτική και για τους χειρισμούς του υπουργού Οικονομικών επι ΝΔ Γιάννη Παπαθανασίου επισημαίνοντας ότι η ευρωπαϊκή επιτροπή Οικονομικών εξέδιδε και δημοσίευε πολύ πριν τον Οκτώβριο του 2009 προειδοποιήσεις σχετικά με τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας και την προβληματική κατάσταση των στατιστικών της και τις διαρθρωτικές ανάγκες. Τονίζει ότι η επιτροπή με σημείωμα της προς το Γιουρογκρουπ στις 2 Ιουλίου του 2009 επεσήμανε ότι η εκτέλεση του προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2009 απέκλινε σημαντικά από τους ετήσιους δημοσιονομικούς στόχους και ότι αν συνεχισθούν οι τάσεις αυτές ολο το έτος το έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης θα υπερβεί το 10% του ΑΕΠ, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τον επίσημο ετήσιο στόχο για έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης 5% του ΑΕΠ.
Επιπροσθέτως, σημειώνει ότι «η Ελλάδα διέκοψε τη δημοσίευση των μηνιαίων δεδομένων για την εκτέλεση του προϋπολογισμού το καλοκαίρι του 2009» ενώ προσθέτει για τον κ. Παπακωνσταντινου ότι αν και «αντελήφθη γρήγορα το μεγάλο ενδεχόμενο να μην επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι εως τα τέλη του έτους» προχώρησε σε «φιλόδοξες» εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα της φοροδιαφυγής.
Με Επιστολή – βόμβα δηλώνει: “
Την μεθοδολογία που ακολούθησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο εκλεκτός του στην ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέας Γεωργίου «αδειάζει» ο πρώην επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ Χοακίν Αλμούνια ξεκαθαρίζοντας ότι....
«ο Κώδικας Ορθής Πρακτικής για τις ευρωπαϊκές στατιστικές δεν αποτελεί νομικά δεσμευτική πράξη».
Ειδικότερα, ο κ. Αλμούνια απαντώντας στα μέλη της εξεταστικής επιτροπής για το εάν και πόσο δεσμευτικές είναι οι κατευθυντήριες ευρωπαϊκές οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες εντάσσονται στον υπολογισμό του ελλείμματος οι δαπάνες των ΔΕΚΟ σημείωσε ότι αυτές αποτελούν «πηγή έμπνευσης» και «δεν επηρεάζουν τους υπάρχοντες εθνικούς κανονισμούς».
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Γεωργίου χρησιμοποίησε τις συγκεκριμένες – μη δεσμευτικές – οδηγίες ως «ευαγγέλιο» με αποτέλεσμα να αυξήσει το έλλειμμα από 13,6% σε 15,8%.
Όπως μάλιστα κατέθεσε το διευθυντικό στέλεχος της ΕΛΣΤΑΤ Νικόλαος Στρόμπλος στην εξεταστική επιτροπή η πρακτική που ακολούθησε ο κ. Γεωργίου ήταν «αντιδεοντολογική». Συγκεκριμένα, ο κ. Στρόμπλος – όπως αναφέρει – εξέφραζε ισχυρές ενστάσεις για την ένταξη των ΔΕΚΟ που θα ανέβαζαν το έλλειμμα κατά 2 μονάδες με αποτέλεσμα να του κάνουν δυσμενή μετάθεση σε υπηρεσία που συλλέγει ερωτηματολόγια από το Αιγαίο!
Αναλυτικά ο μάρτυρας ανέφερε ότι «Είναι ότι είκοσι μέρες πριν στείλεις ένα EDP notification, όπου θα κάνεις μια τεράστια αναθεώρηση του ελλείμματος –όταν λέμε τεράστια, ήταν πάνω από 2%, πήγε από το 13,6% στο 15,4%- μετακινείς έναν Διευθυντή που έχει πέντε χρόνια στη συγκεκριμένη διεύθυνση που δεν έχει γίνει Διευθυντής ξανά; Θέλω να πω ότι θα μπορούσες να πας με τον Διευθυντή αυτόν μέχρι το EDP notification και θα μπορούσες αργότερα να τον αντικαταστήσεις αργότερα. Επειδή συνέχισα να έχω ενστάσεις και στην καινούρια μου διεύθυνση στο χειρισμό κάποιων στοιχειών του ΑΕΠ για το οποίο θα σας μιλήσω αργότερα, μετακινήθηκα και από τη δεύτερη διεύθυνση και πήγα σε μία τρίτη διεύθυνση η οποία ασχολείται με τη συλλογή ερωτηματολογίων από το Αιγαίο και τη Στερεά Ελλάδα. Κοινώς είναι μία διεύθυνση που εμείς τη λέμε «ψυγείο» γιατί εκεί πάνε κάποιοι οι οποίοι δεν πρέπει να ασχολούνται με τέτοια θέματα». Εξίσου εντυπωσιακές όμως έιναι και οι επιπτώσεις που είχαν για τους έλληνες φορολογουμένους η αύξηση του ελλείμματος κατά 2%. Σύμφωνα με τον κ. Στρόμπλο «Με το που αναθεωρήθηκε το έλλειμμα, πέρα απ’ αυτό που είχε προβλεφθεί, πάρθηκαν κάποια πρόσθετα μέτρα ύψους 4-5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Προφανώς απ’ αυτά τα 5 δισεκατομμύρια κάποια πράγματα διασφαλίστηκαν ότι θα πάνε σε τοκοχρεολύσια, κάποια τοκοχρεολύσια πληρώθηκαν, εκεί που προφανώς κάποιοι κινδύνευαν να μην τα πάρουν. Είναι απλή λογική. Δεν είναι επιστημονική…».
Εξίσου αποκαλυπτικός όμως είναι και για το «ιδιαίτερο» ενδιαφέρον που έδειξε η Eurostat προκειμένου να αυξηθεί το έλλειμμα λέγοτας ότι «…αν ήταν να πάρει το μέρος κάποιου η Eurostat προφανώς δε θα ήταν το μέρος της Ελλάδας, θα ήταν το μέρος των δανειστών. Εγώ αυτό πιστεύω ακράδαντα. Εγώ δεν είπα ότι ντε και καλά το πήρε ή ότι αυτά που λέω είναι σωστά και να αποδεικνύεται τώρα ότι το πήρε. Αλλά λέω ότι αν είχε να επιλέξει είναι προφανές ότι θα έπαιρνε το μέρος των δανειστών».
“Φιλόδοξες οι εκτιμήσεις για την φοροδιαφυγή”
Πέραν τούτων πάντως, ο κ. Αλμούνια στις απαντήσεις του ασκεί αυστηρή κριτική και για τους χειρισμούς του υπουργού Οικονομικών επι ΝΔ Γιάννη Παπαθανασίου επισημαίνοντας ότι η ευρωπαϊκή επιτροπή Οικονομικών εξέδιδε και δημοσίευε πολύ πριν τον Οκτώβριο του 2009 προειδοποιήσεις σχετικά με τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας και την προβληματική κατάσταση των στατιστικών της και τις διαρθρωτικές ανάγκες. Τονίζει ότι η επιτροπή με σημείωμα της προς το Γιουρογκρουπ στις 2 Ιουλίου του 2009 επεσήμανε ότι η εκτέλεση του προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2009 απέκλινε σημαντικά από τους ετήσιους δημοσιονομικούς στόχους και ότι αν συνεχισθούν οι τάσεις αυτές ολο το έτος το έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης θα υπερβεί το 10% του ΑΕΠ, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τον επίσημο ετήσιο στόχο για έλλειμμα της κεντρικής κυβέρνησης 5% του ΑΕΠ.
Επιπροσθέτως, σημειώνει ότι «η Ελλάδα διέκοψε τη δημοσίευση των μηνιαίων δεδομένων για την εκτέλεση του προϋπολογισμού το καλοκαίρι του 2009» ενώ προσθέτει για τον κ. Παπακωνσταντινου ότι αν και «αντελήφθη γρήγορα το μεγάλο ενδεχόμενο να μην επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι εως τα τέλη του έτους» προχώρησε σε «φιλόδοξες» εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα της φοροδιαφυγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου