Εξήντα ελαφρά
μεταχειρισμένα μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter της έκδοσης Tranche 1 και Tranche
2, μαζί με όλο το στοκ ανταλλακτικών τους παραχωρούν δωρεάν η Γερμανία και η
Βρετανία στην Ελλάδα σε μία κίνηση που έχει διπλό στόχο και όφελος: Μετά τις
τεράστιες περικοπές στις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις, περισσεύουν περίπου 40
μαχητικά της έκδοσης Tranch 1, τα οποία είναι ιδιαίτερα υψηλού κόστους
σε......
ότι αφορά την συντήρησή τους.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην γερμανική Αεροπορία, όπου για να χρηματοδοτηθεί η αγορά της παρτίδας του Τranche 3 με το ραντάρ ΑESA, πρέπει να εξοικονομηθούν κονδύλια από τα υπάρχοντα αεροσκάφη.
Τα τέσσερα κράτη-εταίροι της κοινοπραξίας Eurofighter (Γερμανία,Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία), μόλις πριν δύο ημέρες υπέγραψαν συμβάσεις αξίας περίπου 2 δισ. ευρώ ($ 2.7 δισ. ευρώ) για να υποστηρίξουν το πρόγραμμα μέσα στην επόμενη πενταετία.
Οι συμφωνίες θα καλύπτουν την υποστήριξη αλλά και την ανάπτυξη του αεροσκάφους τόσο για τις τέσσερις χώρες (Βρετανία,Γερμανία,Ιταλία,Ισπανία) όσο και τους πελάτες εκτός κοινοπραξίας, την Αυστρία και τη Σαουδική Αραβία. Η BAE υπέγραψε σύμβαση ύψους € 535 εκατομμύρια, ενώ η Alenia συμφωνία αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Η EADS Cassidian, που αντιπροσωπεύει τα γερμανικά και τα ισπανικά συμφέροντα της στα Eurofighter, ακόμη δεν έχει ανακοινώσει την αξία των δικών της συμβάσεων. Ένας εκπρόσωπος για την Eurofighter, δήλωσε ότι η συνολική αξία της συμφωνίας είναι περίπου 2 δισ. Αυτά τα χρήματα τώρα δεν υπάρχουν και φιλοδοξούν να τα βρουν από τα κονδύλια που έχουν ήδη δεσμευθεί για την συντήρηση του στόλου των Eurofighter. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να «ελαφρύνουν» το στόλο τους, όπως ήδη είχε γράψει πριν από έξι μήνες το defencenet.gr.
Βασικά το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται πίσω από την πρόταση και παρά το γεγονός ότι η κατασκευάστρια EADS δεν ήταν ευνοϊκά διατεθειμένη απέναντί της, καθώς σβήνει το ενδεχόμεο προμήθειας νέων Eurofighter από την Ελλάδα, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά: Για να απελευθερωθούν κονδύλια για το Tranche 3 που είναι κρίσιμο για την πορεία του προγράμματος του μαχητικού πρέπει να μειωθούν τα πανάκριβα στην συντήρησή τους μαχητικά από το στόλο της γερμανικής Αεροπορίας.
Η προσφορά των εξήντα αεροσκαφών (20 από την Βρετανία και 40 από την Γερμανία) έχει τεράστιο οικονομικό όφελος για την Ελλάδα και μοιάζει σε πολλά με την προμήθεια των 400 αρμάτων μάχης Μ1Α1 Abrams: Μια προμήθεια περίπου 5 ή 6 δισ.. ευρώ που κλείνει ένα τεράστιο χάσμα στον εξοπλισμό της Πολεμικής Αεροπορίας, εντελώς δωρεάν.
Το μοναδικό «αντάλλαγμα» που ζητούν οι Γερμανοί είναι η υπογραφή εντός της προσεχούς τριετίας και αφού βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, όπως υπολογίζουν, η αναβάθμιση του συνόλου των αεροσκαφών σταδιακά στο επίπεδο Τranche 3, η οποία υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 10 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος και θα δώσει στην ΠΑ, ένα στόλο με μαχητικά AESA μέχρι το 2020, τα οποία η EADS υποστηρίζει ότι αποτελούν το ιδανικό “F-35 killer” μαχητικό, σε συνδυασμό με το βλήμα αέρος-αέρος Meteor.
Στην Γερμανία θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό κλείνουν το δρόμο των αμερικανικών εταιρειών για την ΠΑ και ειδικά της προσφοράς των μεταχειρισμένων F-15 και F-16. Σε ότι αφορά την ΠΑ, απόλυτα αξιόπιστη και υψηλά ιστάμενη πηγή επιβεβαίωσε την πρόταση Γερμανίας και Βρετανίας και σε ότι αφορά την αποδοχή της ή όχι η απάντηση ήταν: «Αυτό είναι θέμα της πολιτικής ηγεσίας, αλλά δε νομίζω ότι υπάρχουν περιθώρια άρνησης. Μας τα δίνουν όλα: Μαχητικά και ανταλλακτικά για τρία χρόνια. Πως μπορούμε να το αρνηθούμε;».
To πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, δηλαδή από το τέλος της χρονιάς (πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη υποδομή και εκπαίδευση στην Ελλάδα) και να έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή των μαχητικών σταδιακά μέχρι το τέλος του 2014.
ότι αφορά την συντήρησή τους.
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στην γερμανική Αεροπορία, όπου για να χρηματοδοτηθεί η αγορά της παρτίδας του Τranche 3 με το ραντάρ ΑESA, πρέπει να εξοικονομηθούν κονδύλια από τα υπάρχοντα αεροσκάφη.
Τα τέσσερα κράτη-εταίροι της κοινοπραξίας Eurofighter (Γερμανία,Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία), μόλις πριν δύο ημέρες υπέγραψαν συμβάσεις αξίας περίπου 2 δισ. ευρώ ($ 2.7 δισ. ευρώ) για να υποστηρίξουν το πρόγραμμα μέσα στην επόμενη πενταετία.
Οι συμφωνίες θα καλύπτουν την υποστήριξη αλλά και την ανάπτυξη του αεροσκάφους τόσο για τις τέσσερις χώρες (Βρετανία,Γερμανία,Ιταλία,Ισπανία) όσο και τους πελάτες εκτός κοινοπραξίας, την Αυστρία και τη Σαουδική Αραβία. Η BAE υπέγραψε σύμβαση ύψους € 535 εκατομμύρια, ενώ η Alenia συμφωνία αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Η EADS Cassidian, που αντιπροσωπεύει τα γερμανικά και τα ισπανικά συμφέροντα της στα Eurofighter, ακόμη δεν έχει ανακοινώσει την αξία των δικών της συμβάσεων. Ένας εκπρόσωπος για την Eurofighter, δήλωσε ότι η συνολική αξία της συμφωνίας είναι περίπου 2 δισ. Αυτά τα χρήματα τώρα δεν υπάρχουν και φιλοδοξούν να τα βρουν από τα κονδύλια που έχουν ήδη δεσμευθεί για την συντήρηση του στόλου των Eurofighter. Αλλά για να συμβεί αυτό πρέπει να «ελαφρύνουν» το στόλο τους, όπως ήδη είχε γράψει πριν από έξι μήνες το defencenet.gr.
Βασικά το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται πίσω από την πρόταση και παρά το γεγονός ότι η κατασκευάστρια EADS δεν ήταν ευνοϊκά διατεθειμένη απέναντί της, καθώς σβήνει το ενδεχόμεο προμήθειας νέων Eurofighter από την Ελλάδα, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά: Για να απελευθερωθούν κονδύλια για το Tranche 3 που είναι κρίσιμο για την πορεία του προγράμματος του μαχητικού πρέπει να μειωθούν τα πανάκριβα στην συντήρησή τους μαχητικά από το στόλο της γερμανικής Αεροπορίας.
Η προσφορά των εξήντα αεροσκαφών (20 από την Βρετανία και 40 από την Γερμανία) έχει τεράστιο οικονομικό όφελος για την Ελλάδα και μοιάζει σε πολλά με την προμήθεια των 400 αρμάτων μάχης Μ1Α1 Abrams: Μια προμήθεια περίπου 5 ή 6 δισ.. ευρώ που κλείνει ένα τεράστιο χάσμα στον εξοπλισμό της Πολεμικής Αεροπορίας, εντελώς δωρεάν.
Το μοναδικό «αντάλλαγμα» που ζητούν οι Γερμανοί είναι η υπογραφή εντός της προσεχούς τριετίας και αφού βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, όπως υπολογίζουν, η αναβάθμιση του συνόλου των αεροσκαφών σταδιακά στο επίπεδο Τranche 3, η οποία υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 10 εκατ. ευρώ ανά αεροσκάφος και θα δώσει στην ΠΑ, ένα στόλο με μαχητικά AESA μέχρι το 2020, τα οποία η EADS υποστηρίζει ότι αποτελούν το ιδανικό “F-35 killer” μαχητικό, σε συνδυασμό με το βλήμα αέρος-αέρος Meteor.
Στην Γερμανία θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό κλείνουν το δρόμο των αμερικανικών εταιρειών για την ΠΑ και ειδικά της προσφοράς των μεταχειρισμένων F-15 και F-16. Σε ότι αφορά την ΠΑ, απόλυτα αξιόπιστη και υψηλά ιστάμενη πηγή επιβεβαίωσε την πρόταση Γερμανίας και Βρετανίας και σε ότι αφορά την αποδοχή της ή όχι η απάντηση ήταν: «Αυτό είναι θέμα της πολιτικής ηγεσίας, αλλά δε νομίζω ότι υπάρχουν περιθώρια άρνησης. Μας τα δίνουν όλα: Μαχητικά και ανταλλακτικά για τρία χρόνια. Πως μπορούμε να το αρνηθούμε;».
To πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, δηλαδή από το τέλος της χρονιάς (πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη υποδομή και εκπαίδευση στην Ελλάδα) και να έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή των μαχητικών σταδιακά μέχρι το τέλος του 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου